FANDOM

Miekkamyrsky: 60. Sansa IV (XVIII)
Edeltävä 59. Tyrion VII
Seuraava 61. Tyrion VIII
Sivuja 9

300:nnen vuoden Aegonin valloituksen jälkeen ensimmäinen päivä. Sansa aukaisee ikkunaluukut ja näkee taivaalla kaksi pilvien muodostamaa linnaa, jotka tuuli ajaa lopulta yhteen.

Sansa ja Tyrion lähtevät Kuningattaren juhlasaliin, jossa on runsas aamiainen Lannistereille ja Tyrellin miehille sekä noin sadalle muulle ritarille ja lordille. Lakeuen perinteiden mukaan hääaamuna annettiin sulhaselle ja morsiamelle lahjoja, joten Joffrey saa erilaisia lahjoja, joista on tyytyväinen, mutta kun Tyrion antaa hänelle kirjan nimeltä Neljän kuninkaan elämä, hän halkaisee sen Tywiniltä saamallaan valyrialaisesta teräksestä tehdyllä miekalla, jolle annetaan nimeksi Lesken itku.

Pihan poikki kulkiessaan Joffreyn häihin Dornen prinssi Oberyn ja hänen rakastettunsa Elleria Hieta keskustelevat Tyrionin ja Sansan kanssa Neljän kuninkaan elämästä, kuningas Viserysistä sekä Baelor Siunatusta, mutta Tyrion ja Sansa kiiruhtavat kantotuoliin, jossa Tyrion kyselee Sansalta, että tietääkö tämä onko Joffreyn ja Branin välillä tapahtunut mitään.

Luvussa esiintyvät henkilötMuokkaa

Luvussa mainitut henkilötMuokkaa

Luvussa esiintyvät paikatMuokkaa

Luvussa mainitut paikatMuokkaa

Luvussa mainitut tapahtumatMuokkaa

Sansa Stark
I II III IV V VI
I II III IV V VI VII VIII
I II III IV V VI VII
I II III
Miekkamyrsky
Edeltävä osa: Kuninkaiden koitos | Seuraava osa: Korppien kestit

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki